Seminar om Norsk Tipping og spillsikkerhet

De aller fleste nordmenn har en eller annen gang vært kunde hos Norsk Tipping, og er et av de mest kjente merkevarene i Norge. Norsk Tipping er et statlig aksjeselskap, underlagt Kulturdepartementet. Som forbrukere kjenner vi nordmenn dette aksjeselskapet best som leverandør av pengespill. Norsk Tipping har unik kompetanse på en rekke felt, ikke bare på sport og spill. Statsinstitusjonen har måtte tåle konkurranse fra utlandet, og Norsk Tipping har blitt nødt til å både omstille organisasjonen og skape nye produkter.

En problemstilling som mange i næringslivet burde kjenne seg igjen i.

Norsk Tipping vil, sammen med andre tunge aktører i næringslivet, blant annet gjennomgå:

Norsk Tipping arrangerer denne konferansen sammen med Microsoft Norge, indiske Tata Consultancy Services (TCS), PA Consulting og bransjeforeningen Virke.

Dette er forskjellige organisasjonen med ett felles utgangspunkt: Både norsk og internasjonalt næringsliv behøver en omstilling, og denne omstillingen skjer kontinuerlig. Den “disruptive” kulturen som dot-com-bølgen bringer med seg, skaper sjokk og forvirring i næringslivet, og vi må være forberedt. Eksempler på dette er AirBnB, Uber og enkelte av Googles produkter.

I en verden der “alt” virtuelt kan kjøpes for ni dollar og “alt” fysisk produseres praktisk talt gratis i Kina, har høykostland fått en alvorlig utfordring. Skal vi gå i clinch med Kina, eller skal vi ta i mot dem med åpne armer og bygge videre på det de tilbyr?

Den kompetansen disse fem organisasjonene representerer, stilles nå til rådighet for næringslivet. I seminaret “slagkraftig omstilling og nyskapning”. Konferansen avholdes på Høyres Hus i Stortingsgata i Oslo.

Du kan melde deg på her.